Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie albo natknęli się na jakąś stronę internetową. Logo musi być łatwe, łatwe do zapamiętania, proste do odwzorowania na papierze nawet bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być również dopasowane charakterystyką do jej działalności.
Jeżeli już firma para się czymś związanym z naturą, to najlepiej, ażeby było zielone lub żółte. O ile zajmuje się sprzedażą towarów luksusowych, warto zastosować złotą albo czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może wytworzyć specjalista grafik, ale najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różne rozwiązania. Następnie grafik wyłącznie wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. W większości przypadków inne osoby, dosłownie niezwiązane wprost z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które świetnie sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Na 100 procent warto przygotować sporo znaków logo i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wówczas to osoby będą mogły wyrazić swoje zdanie na temat logotypu i w razie potrzeby wskażą elementy, które są według nich niespójne. To de facto sporo pomaga i warto w takiej okoliczności pamiętać o tym, że przygotowanie logotypów nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie posiadać wystarczającej wiedzy, aby stworzyć coś, co będzie de facto unikalne i co zachwyci ludzi. Wiele osób jednakże może utworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Źródło informacji: dalej.