Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie własnego biznesu w sieci. Niezależnie od tego, czy jest to zwykły blog internetowy, czy też sklep online, warto zainwestować w promowanie strony w internecie, szczególnie w kontekście pozycji witryny w wyszukiwarce. Odpowiada za to tzw.
SEO, czyli ogół działań mających na celu pozycjonowanie stron w Google, Bing czy Msn Search. Korzyści z wysokiej pozycji w wyszukiwarce są bezdyskusyjne i nie będziemy ich tłumaczyć, jednakże w tym artykule przyjrzymy się, w jaki sposób z dobrym skutkiem reklamować własną witrynę. Wśród działań SEO odróżnia się trzy najważniejsze czynniki wpływające na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania: responsywność kodu strony, jakoś zawartych na niej treści oraz tzw. linkowanie, czyli jakość a także ilość hiperłączy prowadzących do strony. Te ostatnie są kluczowe, bowiem Google uznaje je za miernik wartości danej witryny. Innymi słowy, im więcej stron cieszących się dobrym zaufaniem wstawiło link do promowanej strony, tym wartościowsza ona jest, przynajmniej zdaniem algorytmów wyszukiwarki. Warto a przy tym zauważyć, że kluczowa jest nie tylko i wyłącznie ilość, ale także jakość linków. O ile spamujemy nimi gdzie popadnie, a szczególnie na serwisach cieszących się niskim zaufaniem, to efekt będzie odwrotny od zamierzonego, a Google może na was nałożyć nawet specjalny filtr, który zmniejszy liczbę miesięcznych odwiedzających. Powyższe czynniki sprawiają, że pozyskiwanie linków warto powierzyć doświadczonym, wyspecjalizowanym agencjom SEO, które przy okazji przeprowadzą pełny audyt strony, włącznie z jej aspektami technicznymi oraz jakością zawartych treści. Wspomnieliśmy już, że ta ostatnia ma bardzo duże znaczenie przy pozycjonowaniu stron, a agencja SEO w razie konieczności dostarczy wartościową treść idealną pod roboty wyszukiwarki. Przy tym firmy tego rodzaju mają odpowiednie zaplecze umożliwiające uzyskanie wartościowego linkowania, które nie tylko i wyłącznie wpłynie pozytywnie na pozycję w Google, ale również dostarczy organiczny ruch od zainteresowanych klientów. Polecana strona: http://e-mg.pl/marketing-i-reklama/czy-pozycjonowanie-strony-jest-skuteczne/.