Decyzja o rebrandingu

Kiedy należy wymienić logo w firmie, pojawia się pytanie, kto to profesjonalnie zrobi. Duże firmy i korporacje mają swoich własnych grafików w wydziałach graficznych i kreatywnych, zatem przygotowaniem logotypów zajmują się ci pracownicy. Mniejsze firmy muszą to zlecić, bo nie mają na etacie zatrudnionego człowieka, który para się przygotowaniem grafik.



W przypadku rebrandingu logo firmy tworzy się od nowa razem z innymi materiałami reklamowymi, co zajmuje wiele czasu i jest też dosyć sporym kosztem.
W takiej sytuacji trzeba wcześniej zwerbować sobie osobę, która będzie zajmowała się takimi kwestiami, a najlepiej ogólnie rzecz ujmując mieć kierownika projektu. Kierownik projektu będzie mógł takie rzeczy nadzorować i pomagać w przygotowaniu całego projektu. Oczywiście istotne ze względu na działanie firmy powinno być to, by firma miała bardzo dobrze opracowany zamysł tego rebrandingu i żeby wiedziała, jak w konsekwencji powinien być zrealizowany. To nie jest łatwe. Zdarza się, że to wymaga naprawdę bardzo dużo pracy. Projektowanie logo trzeba zacząć od nowa i to też nie jest wcale takie łatwe. Logotyp, który był poprzednio, zdarza się, że nawet nie jest inspiracją. Nie chodzi o to, że się go przerabia, ale zwyczajnie od nowa konstruuje się logo dla firmy. Przy czym logo firmy w nowej wersji musi być trochę inne, bez wątpienia musi nawiązywać do tej samej działalności i tej samej branży, niemniej jednak powinno przekazywać inne wartości, jeżeli już się zmieniły, albo mieć inną kolorystykę. W tym przypadku zróżnicowanie jest w rzeczywistości bardzo duże.
Polecam: popatrz.