Powszechnie mówi się, że zyskanie nowego klienta jest 10 razy droższe od zatrzymania obecnego. Jest w tym bardzo dużo prawdy, dlatego należy przyjąć właściwe strategie, prowadzące do zwiększenia lojalności kontrahentów wobec naszego sklepu.
Klienci bardzo preferują, kiedy dostaną coś od firmy. Coś więcej niż to, na co się umawiali, jakiś bonus, którego nie oczekiwali. Efekt pozytywnego zaskoczenia jest bardzo silny i pozostaje na długo, dzięki czemu zwiększa się szansa na zatrzymanie klienta u siebie.
Akcesoriów, które można zaoferować klientowi jest bez liku, w tym takie, które nie obciążą za bardzo naszego budżetu.
Niezależnie od branży sklepu, można klientowi dać brelok reklamowy. Przydaje to się priorytetowo w punktach dorabiania kluczy, lub w sytuacji firm montujących drzwi albo wymieniających zamki. Breloki są bardzo tanie, zatem można mieć ichniejszym bardzo dużą ilość przygotowaną na każdą okazję i wywołać pozytywne emocje u klienta. Jeszcze ciekawszym, choć odrobinę droższym wyjściem są kubki reklamowe z nadrukiem. Takie rzeczy w domu przydają się za każdym razem, bo kubki i szklanki częściej się tłuką, więc każda dodatkowa sztuka będzie z pewnością wykorzystywana. Praktycznymi gadżetami, którymi można obdarować klienta są również notesy z logo, przygotowane do budowy notatek wszelkiego rodzaju. Niezależnie od tego, czy klient będzie używał takiego notesu do pracy, czy do budowy listy zakupów, istotne jest, że będzie miał ciągły kontakt z naszym logo. Przy wyborze odpowiednich materiałów reklamowych, warto pamiętać o ich do profilu naszego biznesu.
Zobacz także: power bank z nadrukiem.